woensdag 18 juli 2012

Dierentuin van Wendy

Bij ons taartmutsen is ze een kleine legende: Wendy Schlagwein (klik hier voor haar website). Ze heeft inmiddels twee boeken uitgegeven. "Een jaar vol taart" is haar debuut, gevolgd door "Een leven vol taart". Op beide boeken ben ik smoorverliefd.
Een paar dingetjes uit haar tweede boek zullen binnenkort op dit blog verschijnen. Een taart uit haar eerste boek heb ik in het weekend van 6 juli gemaakt voor drie jarige knullen.
Ze werden 7, 11 en 15 en zowel de jarigen als de visite vonden deze taart erg leuk. Ik was zelf minder tevreden, omdat zo'n beetje alles mis ging, maar doordat iedereen zo enthousiast was, kan ik er toch tevreden genoeg mee zijn.

Wat er mis ging:  Mijn biscuits waren finaal door midden gebroken bij het uit de vorm halen, de botercréme wilde tot twee keer toe niet lukken, de beestjes plakten niet goed, al het andere plakte door het warme weer té goed.... Kortom, een taart met een vloek. Als je nu dát allemaal in je achterhoofd houdt, is 'ie best goed gelukt toch?
De onderste laag is gevuld met aardbeiencreme en aardebeienjam.

De middelste laag is gevuld met chocolademousse en bananenmousse.

En het "torentje" van krokodil heeft twee laagjes aardbeiencreme.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten